Hiçbir Şey Yapmadan 100.000 Dolar!

Bazı izleyicilerimiz okumuşlardır, Doğrudan Satış Dünyası’nın Facebook sayfasında da paylaşmıştım: Geçen hafta Milliyet gazetesinde Defne Samyeli’nin, eski film yıldızı Salih Güney’le yaptığı bir söyleşi (*) yayınlandı.

Salih Güney, epey bir süredir Herbalife distribütörlüğü yapıyor. Elbette bir zamanların bu ünlü aktörünün doğrudan satış işi yapıyor olması haberdir ve hangi şirkette olursa olsun farketmez, bu sektöre gönül vermiş olanlar için de güzel bir haberdir.

Ama bu konuda güzellik ne yazık ki burada bitiyor. Çünkü Salih Güney, Defne Samyeli’ye verdiği bu söyleşide şirketi için “piramit sistem” ifadesini kullanıyor, bununla da yetinmeyip, “hiçbir şey yapmadan yılda 100.000 dolar kazandığını” söylüyor.

Bu “piramit sistem” nitelemesi, elbette hiç hoş durmamış. Söyleşiyi okuyan birçok kişinin aklında bu olumsuz sözcük kalacaktır, buna hiç kuşku yok. Gönül isterdi ki Salih Güney örneğin, tam tersine ve açıkça “Biz piramit değiliz.” benzeri bir ifade kullanmış olsaydı da öyle yer alsaydı yazıda. Olan olmuş…

Ben Salih Güney’in başka bir ifadesine yöneleceğim buradan: “Hiçbir şey yapmadan yılda 100.000 dolar kazanma” iddiasına. Bir kere bu doğru değildir. Herbalife gibi ciddi bir firmanın ekibinde hiçbir şey yapmadan hiç kimse böyle paralar kazanamaz. Doğrudan satışta bu ölçüde paraları, hatta çok daha fazlasını da kazananlar var tabii. Ama hangi profesyonel, işini ahlaklı yürüten doğrudan satış şirketinde olursa olsun, bu paralar öyle kolay elde edilmiyor, hele hiçbir şey yapmadan asla mümkün değil bu. Bu işe girmek çok kolaydır, risksizdir ve herkesin eşit derecede başarılı olma şansı vardır. Ama büyük kazançlar, otomobiller, villalar… bunlar öyle kolay gelmiyor. Kimseyi yanıltmamalı, kandırmamalı!

Doğrudan satış piyango ya da kumar değildir. Ter dökmeden zengin olma buralarda vardır, doğrudan satışta değil. Bunun aksini söylemek ise insanları kandırmaktan başka bir sonuca götürmez hiç kimseyi.

Nereden bakarsanız bakın, sektör için talihsiz bir söyleşi olmuş. Şimdi Erkan Çelebi ve benzeri köşe yazarları kaleme sarılıp “Ben dememiş miydim?” diye yazmazlar mı kendilerince haklı olarak? Bunca zamandır bu işi yapan bir insan olarak Salih Güney, keşke doğru ifadeleri kullanmış olsaydı. Örneğin, “Ben aktörlükten sonra bu işe girdim. Çok çalıştım, ekibimi kurmak için terler döktüm, şimdi ekibimi yönetiyorum, yılda 100.000 Dolar’a da para demiyorum.” deseydi, çok daha güzel olmaz mıydı?

Bu söyleşi, doğrudan satışta gerek şirket eğitimlerinin ve gerekse de sponsorluğun ne denli önemli olduğu gerçeğini bir kez daha yüzümüze çarpıyor.

(*) Söyleşinin tamamını okumak isteyenler burayı tıklayabilirler.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

