Avrupa Doğrudan Satış Derneği’nin 2013 Konferansı

Geçen yıl Milano’dakinin ardından, bu yılki konferans için Belçika’nın başkenti Brüksel seçilmişti. Brüksel ayrıca bilindiği gibi Avrupa Doğrudan Satış Derneği’nin de (Seldia) Genel Merkezi’nin bulunduğu kent.

Konferansın açılış konuşmasını Derneğin Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda da Oriflame’in CEO’su olan Magnus Brannstrom yaptı. Konuşmasında, doğrudan satış sektörünün Avrupa genelinde büyüme gösteren nadir sektörlerden biri olduğunu vurguladı ve “Doğrudan satış, Avrupa’da önemli bir güç haline gelmiştir.” diye de ekledi.

Açılış konuşmasının ardından, önümüzdeki yıl Dünya Kongresi’nin Rio de Janeiro’da 10-12 Kasım 2014’de düzenleneceği duyurusunu içeren bir tanıtıcı sunum yapıldı. Bizim açımızdan bu kongrenin ilginç olan yönü, işlenecek temalardan birininin “Yeni doğrudan satış bölgeleri: Afrika ve Orta Doğu” adını taşıyacak olması.

Sonra, içerik açısından dolu dolu geçen “CEO’lar Paneli”ne geldi sıra. Paneli İngiltere Doğrudan Satış Derneği Direktörü Paul Southworth yönetti. Konuşmacılarsa Oriflame CEO’su Magnus Brannstrom, Nikken Avrupa Genel Müdürü Ben Woodward, LR CEO’su Jens Abend ve Amway Avrupa-Afrika Genel Müdürü Peter Strydom’du. Bu panelden aklımda kalan önemli notlar arasında Oriflame CEO’sunun tüketicilere ve özellikle de genç tüketicilere odaklanma gereğini vurgulaması, Amway yöneticisinin değişik ülkelerde mutlaka farklı uygulamalar yapılmasına ihtiyaç olduğunu söylemesi ve LR CEO’sunun da dijitalleşmenin doğrudan satış üzerinde çok büyük etkisi olduğunu ifade etmesiydi.

Bu paneli, “negatif hususların pozitife dönüştürülmesi” üzerine bir panel izledi. Konuşmacı olarak katılan ABD Doğrudan Satış Derneği Başkanı Joe Mariano, Amway Avrupa Kurumsal İlişkilerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michael Meissner ve Weber Shandwick Belçika’nın CEO’su Paul Baeyaert, bizimle düşüncelerini paylaştılar. Konuşmacıların tamamı da sektör olarak iletişim faaliyetlerinde daha proaktif olunması ve sektörün dışarıya karşı daha şeffaf hale getirilmesi gereği üzerinde fikir birliğindeydiler. Belki söylemeye bile gerek yok ama panel boyunca elbette, geçtiğimiz aylarda ABD’de Herbalife’ın maruz kaldığı haksız saldırılara da sık sık atıfta bulunuldu.

Bir günlük etkinlik, geçen haftaki yazımda anlattığım, içinde Türkiye’nin de tanıtımına ayrılmış bir bölümü içeren üç paralel workshop’la devam etti ve tüketici davranışı üzerine bir sunumla son buldu.

Konferanstan geriye kalan anılar arasında, benim de kişisel olarak kariyerimde kendisinden önemli yöneticilik dersleri aldığım, Oriflame’in kurucularından Jonas af Jochnick’e Avrupa Doğrudan Satış Derneği’nin 2013 yılı Onur Ödülü’nün verilmiş olmasıydı. Bana göre de Jonas af Jochnick ve kardeşi Robert af Jochnick, Avrupa’da bu ödüle layık görülebilecek kişilerin başında gelmekteler zaten.

Konferansa ilişkin son bir not da Türk doğrudan satış şirketlerinin yöneticilerine dair. Tıpkı geçen yıl Milano’da olduğu gibi bu yıl da yerli doğrudan satış şirketlerimizin patronlarından, yöneticilerinden bir tanesi dahi konferansta yoktular.

Fotoğraflar Seldia’nın izniyle kullanılmıştır.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: