Herkes İş Kurma Peşinde (mi?)

Kazanç planlarına baktığımızda, çoğu şirkette bu planların doğrudan satışı “birincil iş” olarak yapmak isteyenlere yönelik tasarlandığını görürüz. Part-time kazanç olanağı arayanlar ya da para kazanmayla ilgisi olmayıp, sadece beğendikleri ürünleri düzenli olarak indirimli fiyattan satın almak isteyenler adeta önemsenmez planların çoğunda.

Oysa hangi doğrudan satış şirketinin saha organizasyonunun bir kesitini alsak, istisnasız olarak aynı resmi görürüz: Birincil iş olarak doğrudan satış yapan çok az sayıda katılımcı, ek kazanç peşinde olan daha çok sayıda insan ve cep harçlığı için ya da sadece ürün kullanmak için orada olan büyük bir kitle.

Nitekim distribütör verilerini halka açan Herbalife’ın rakamları da bunun açık bir kanıtı. Birkaç önemli çıkarım yaptım, aşağıda bunları paylaşacağım sizlerle:

2012 yılı sonunda Herbalife’ın Türkiye’de 28.150 distribütörü varmış. Bunların %89’una (25.375 kişi) Herbalife tarafından herhangi bir prim ödemesi yapılmamış. Bir başka deyişle bu kişiler ya hiç ürün almamış veya ürünleri satın alıp kendileri kullanmış ya da prim doğurmayacak kadar küçük miktarlarda perakende satış yapmışlar.

Herbalife’ın 28.150 distribütörü içinde sadece %15’lik bir kitle (4.283 kişi) “aktif doğrudan satışçı” olarak nitelendirebilecek durumda. Bu kişilerin hem alt ekipleri var, hem de satış yapmışlar.

1.530 kişilik bir grup (%5.4) bütün 2012 yılı boyunca 1-1000 TL arası bir prim geliri elde etmiş. 790 kişinin (%2.8) prim kazancı 1000-5000 TL arasında. 10 kişi ise 250.000 TL’nin üzerinde bir kazanca ulaşmış.

Ekim ayının başında Brüksel’de yapılan Avrupa Doğrudan Satış Derneği yıllık toplantısında öne çıkan kavramlardan biri, “çeşitlendirme” idi. Şirketlerin üst düzey yöneticileri, hitap edilen her segmente tek bir modelle, tek bir tarz iletişim kullanarak yönelmenin o kadar da doğru olmayabileceğini tartıştılar. Bence çok yerinde ve doğru bir tartışma. Bu alandaki yönelimler, doğrudan satışa, doğrudan satış şirketlerinin geleceğine etki yapacak önemde. Brüksel toplantısındaki panelistlerden Dr. Jens Abend de (LR Health and Beauty Systems CEO’su), “tercihli müşteri / özel müşteri” (“preferred customer”) segmenti oluşturmakta olduklarını açıkladı ki ilginç bir açılımdı.

Bu, kesinlikle üzerinde çokça düşünülmeye ve aksiyonlar alınmaya değer bir konu.

Not: Herbalife’ın açıkladığı 2012 verilerinin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: