Üçüncü Çeyrekte Devler

Üçüncü çeyreği de geride bıraktık ve halka açık şirketlerin finansal raporları toparlandı sayılır. Bize de, büyüklerin (*) üçüncü çeyrek performanslarına bir göz atmak düşüyor bu durumda.

(*) Her üç ayda bir, halka açık en büyük altı doğrudan satış şirketinin rakamlarını bakarız burada. Ancak ikinci üç ay sonunda olduğu gibi bu kez de Oriflame, rakamlarını oldukça geç açıklayacağını bildirdi. Ben de bir defa daha Oriflame’i bu yazıma alamadım. Oriflame’in açıklayacağı rapor ilgi çekici olursa, ayrı bir yazıda değerlendirmek üzere bu haftaki incelememize başlayalım.

AVON

Avon, bir çeyrekte daha hayal kırıklığı yarattı. Satışlar, dünya genelinde %7 düşüş gösterdi. İlk dokuz ay performansı da böylece -4% oldu.

Kuzey Amerika pazarı Avon için sorun teşkil etmeye devam ediyor. Hatta “S.O.S.” veriyor bile denilebilir. Geçen üç ayda Avon’un bu bölgedeki aktif temsilci sayısı %16, satışları da %19 düşüş gösterdi. Görünen o ki, Kuzey Amerika’da bölge satış yöneticilerinin sayısını azaltmak ters tepmiş. Şirket CEO’su Sheri McCoy bu konuda özeleştiri yapıyor ve “Kayıt yapma gücümüz dağıldı” diyor.

Avon için sorunlu olan bölge aslında sadece Kuzey Amerika değildi. Asya-Pasifik bölgesindeki satışlar %22, Latin Amerika’daki satışlar da %5 düştü. Türkiye’nin de içinde olduğu EMEA bölgesi ise 2012 yılının aynı dönemine eşit bir performans yakaladı.

Ama haberler Türkiye özelinde hiç de iyi gelmedi. Avon’un Türkiye’deki satışları geçen yılın aynı döneminden %13 daha az gerçekleşti. Şirket üst yönetimi, Türkiye’de temsilci sayısında da azalma olduğunu söylüyor. Avon CEO’su McCoy, yatırımcılarla yapılan toplantıda, Türkiye’de 2012’nin üçüncü çeyreğinde yapılan yüksek maliyetli ve sadece kısa vadede sonuç getiren promosyonların bedelini ödediklerini söyledi. Sheri McCoy, “Türkiye’de yıllardan beri, oradaki sorunun ne olduğunu anlayabilecek disiplinden yoksunduk,” diyerek Türkiye’deki geçmiş dönem yönetiminden memnuniyetsizliğini de ifade etmiş oldu.

Avon’un üçüncü çeyrek rakamlarını açıklamasından hemen sonra hisseleri New York Borsası’nda %23,5 düşerek adeta çakıldı. Bu fiyat üzerinden şirketin değeri de 2.3 milyar Dolar azalmış oldu.

HERBALIFE

Herbalife ise öte yandan, bu çeyreği çok iyi kapatanlardan biriydi. Şirketin üç aylık global satış artışı %19, dokuz aylık toplamda ise %18. Herbalife’ın üçüncü çeyrek satışları 1.2 milyar Dolar’a ulaştı.

Yüzdesel olarak en büyük satış artışı Çin’den geldi: %77. Güney Amerika %44, EMEA bölgesi ise %23 artış yakaladı. EMEA bölgesinde İngiltere’nin (%95) ve Rusya’nın (%25) performansları gerçekten dikkat çekici.

Herbalife, bu arada, gelişmiş bir pazar olması nedeniyle doğrudan satış şirketlerinin yüksek büyüme oranlarını yakalamakta güçlük çektiği Kuzey Amerika’da bile %10 büyüdü geçen çeyrekte.

Herbalife, 2013 yılının tamamını da %17-17,5 aralığında bir büyümeyle tamamlayacağını duyurdu.

NATURA

Ülkemizde faaliyeti olmadığından tanınmayan ama aslında bir dev olan Natura da, geçen çeyreğin başarılıları arasındaydı. Şirketin cirosu %6,6 oranında artış gösterdi. Natura’nın, anavatanı Brezilya dışındaki satışları ise daha büyük oranda arttı ve Brezilya-dışı pazarların global cirolarındaki payı %11’den %14’e yükseldi.

Natura’yı tanımayanlar için bu firmanın, dünyanın en büyük kozmetik pazarlarından biri olan Brezilya’da %34 ile kozmetik pazarı lideri olduğunu belirtip, diğer firmamıza göz atalım.

NU SKİN

Nu Skin, bu yazıma konu olan şirketler içinde üçüncü çeyreğin yıldızıydı. Nu Skin, bu dönemdeki satışlarını tam %76 oranında arttı. Elbette müthiş bir başarı bu! Şirketin bu çeyrekteki global cirosu da neredeyse 1 milyar Dolar’ı yakaladı (928 milyon Dolar). Üçüncü çeyrek performansıyla Nu Skin, bu yılın dokuz ayı sonunda 2012’nin tamamında yaptığı satışlara ulaşmış oldu.

Nu Skin’in bu büyük ciro artışının ardındaki temel etken, dönem içinde pazara verdikleri, ageLOC TR90 adlı yeni diyet ürünleri serisiydi. Şirketin bu dönemdeki 928 milyon Dolarlık cirosunun 205 milyon Doları (%22) bu ürünlerden elde edildi.

Şirket, 2013 yılını 3.2 milyar Dolar ciroyla tamamlamayı hedeflediğini açıkladı. Bu da, son üç ayda 1 milyar Dolarlık ilave bir satış daha yapacaklarını gösteriyor bize.

TUPPERWARE

Tupperware, son üç ayı büyümeyle tamamlayanlar içinde performansı global düzeyde en mütevazı olanıydı. Şirket, bu dönemde satışlarını %1 artırdı. Tupperware en yüksek ciro artışını Güney Amerika bölgesinde yakaladı: %27. En düşük performans ise Avrupa’daydı: -%7. Avrupa’da Almanya -%20 ile, Fransa da -%13 ile Tupperware’in problemli pazarları oldular. Türkiye ise, %34’lük ciro artışıyla Tupperware’in parlayan yıldızlarının başında gelmeye devam etti. Hatırlatmak için, Tupperware’in Türkiye’deki 2013 ikinci üç ay büyüme oranı da %27 olmuştu.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: