2014’e Girerken

Bundan önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da, dünya doğrudan satış sektöründen önemli bazı isimlere 2014’e ilişkin sorumu sordum. Dedim ki, “Sizce yeni yılda sektörün en önemli konusu ne olacak?”

Gelen cevaplar farklıydı ama bazı konular da öne çıkmıyor değil. Bakalım neler demişler…

Pam Anthony, Pam Anthony Recruitment Genel Müdürü, Pan European Solutions Ortağı:

“Sosyal medya her ne kadar doğrudan satış faaliyeti için çok güçlü bir iletişim aracı olsa da, saha teşkilatlarının bunu tümüyle yüz yüze ilişkilerin yerini alacak bir biçimde kullanmaları ihtimaline karşı çok dikkatli olmalıyız. Bizim sektörümüzün mutlak gücü, bu yüzyüze ilişkilerdedir.”

Oscar Cano Arias, Direct Selling Europe Genel Müdürü:

“Yeni yıl sektör için birçok açıdan çok önemli olacak. Mevzuat açısından baktığımızda iki karar, tüm sektörü etkileyecek: Bunlardan birincisi, Belçika’daki Herbalife’a ilişkin karar, ikincisi ise Avrupa Birliği’nin, piramit düzenlerin yasaklanmasına ilişkin direktifler üzerindeki yorumudur.”

Jeff Babener, Babener and Associates Sahibi:

“Yeteri kadar yasal düzenleme ve bu düzenlemelerde de açıklık olmaması, sektörün geleceğini en son hangi mahkeme kararı verilmişse, ona bağlı kılmaktadır. Yasalarda ‘kişisel kullanım’ konusunun doğrudan satışın meşru bir parçası olduğuna yönelik hükümler oluşturuluncaya kadar da bulutlar dağılmayacaktır.”

Jennifer Fong, Luce, Murphy, Fong and Associates Ortağı:

“Bence 2014 yılında doğrudan satış sektörü için en büyük tehlike (ve aynı zamanda fırsat), halkın gözündeki algımız olacaktır. Dürüst olmayanlar doğrudan satış şemsiyesi altında başkalarını kandırdıkça, bütün sektör zarar görmektedir. Bu nedenle de burada önerilen fırsatın ne olduğu ve ne olmadığı konusunda çok açık olmalıyız.”

Jonathan Gilliam, Momentum Factor Başkanı:

“Internet ve sosyal medya kullanımı ve ayrıca mevzuata ilişkin konular, sektör için çok önemli hale geldiler. Bu da iletişimle ilgili departmanlarda ve uyumluluk departmanlarında yeni fikirleri, eğitimleri ve teknolojileri gerektiriyor.”

Michelle Larter, IMN Doğrudan Satış Sektör Direktörü:

“2014’te doğrudan satış camiası için en büyük tehlike, gençlerle yeni sosyal kanallar üzerinden ilişki kurmadaki artan zorluklardır. Anne ve babaları Facebook, Twitter kullanmaya başladıklarından bu yana, hem bu kanallarda söyediklerine daha dikkat eder oldular ve hem de Snapchat benzeri daha özel kanalları kullanmaya başladılar.”

Paul Southworth, İngiltere Doğrudan Satış Derneği Genel Direktörü:

“2014 yılına bakarken sektör adına umut doluyum. Ekonomik koşullar düzeliyor ve doğrudan satış şirketlerinden de kayıt ve satış gibi temel performans alanlarında çok olumlu rakamlar geliyor. Karşımızdaki en önemli tehdit, ABD’de bir borsa yatırımcısının başlattığı saldırılar nedeniyle medyada yer alan olumsuz haberlerdir. 2014 yılı bizden, itibarımızı korumak üzere tam bir dayanışma bekliyor.”

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

 

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: