Benim Sihirli Formülüm

Bir doğrudan satış şirketinin büyüyüp gelişebilmesi için üç unsurun bir araya gelmesi ve bunlarda başarılı olunması çok önemli. Benim oldukça basit olan, sihirli formülüm budur.

Bu üç unsur neler mi? Yanda gördüğünüz gibi,

1) Ürün,2) Kazanç Planı,3) Operasyon.

Bunların içlerine bakalım ve inceleyelim…

Ürün

İlk testimiz bu alanda. Satacaklarınız elle tutulan, gözle görülen ürünler de olabilir, hizmet şeklinde de olabilir. Doğrudan satış denildiğinde akla sadece kozmetik ve diyet ürünleri gelmediğini artık hepimiz biliyoruz.

Yeter ki bunlar, bazı gereklilikleri karşılayabilsinler:

1) Sahadaki doğrudan satışçıların başkalarına önerebilecekleri, her bir öneride olmasa bile makul sayıdaki denemelerin birinde satılabilir çeşitlilikte olmalılar. Çok sınırlı sayıda ürününüz varsa, bir de bunlar normalde pek talep görmeyen ürünlerse, işiniz çok zor.

2) Söylemeye gerek var mı bilmem ama elbette bu ürünlerin sayısı şirkete altından kalkılamayacak bir stok maliyeti de oluşturmamalıdır.

Yeterli çeşitlilikte bir ürün portföyünüz varsa, bir de bu ürünler kulaktan kulağa pazarlamaya daha uygun olan ürünlerse, birinci testi geçtiniz.

Kazanç Planı

Çok önemli bir başka teste geldik. Burada, ürünlerinizi tanıtacak, satacak ve dağıtacak kişilerin nasıl para kazanacaklarını düzenleyen hesaplamalar bütünü yer alır. Bu kişiler aynı zamanda, başka doğrudan satışçıları sizin şirketinize kazandıracak kişilerdir de, asla unutmamalı.

Hep söylediğim gibi, bazıları doğrudan satışı kazanç planından ibaret sanır ve muhteşem (!) bir kazanç planı tasarladıklarında her şeyin hallolacağını düşünürler. O kazanç planının tek başına herşeyi çözebileceği doğru değildir.

Ama şu da bir gerçek ki doğru tasarlanmış bir kazanç planınız yoksa, ne kadar olağanüstü ürünleriniz olursa olsun, onlar en fazla deponuzdaki rafları süslemeye yararlar.

En temel ilke olarak bir kazanç planı bir yandan artan ticaret hacmine bağlı olarak sınırsız kazanç olanağı sağlamalı, diğer yandan da şirketin mali açıdan sıkıntıya girmesini engelleyecek emniyet vanalarını içermelidir. İyi bir kazanç planından aslında ne anlaşılması gerektiğini de ayrıca yazacağım, bu apayrı bir konudur.

Operasyon

Geldik, üçüncü teste… Ürünleriniz mükemmel, kazanç planınız harika, peki ya sonra?

Bu alana giren birkaç soruyu sıralarsak eğer;

* Aldığınız siparişleri kısa bir sürede ama daha da önemlisi, söz verdiğiniz sürede gönderebiliyor musunuz?* Gönderdiğiniz paketler düzgün, eksiksiz, hatasız ve hasarsız mı?* Temsilcileriniz, olası bir gündelik sorunlarında şirketinizden anlamlı geri dönüşler alıyor mu?* Eğitimleriniz düzenli, ihtiyaca uygun ve içerik açısından zengin mi, eğlendirici mi?* Web sitenizde her türlü bilgi güncel olarak bulunuyor mu?* Günümüzün olmazsa olmazı sosyal medyada nasılsınız?* Temsilcileriniz ekiplerini anında izleyebiliyor mu?* Primler gününde ve hatasız hesaplara yatıyor mu?

Benim doğrudan satış şirketleri için sihirli başarı formülüm budur işte. Şirketiniz bu üç alanın üçünde birden iyiyse, gerisini hiç ama hiç düşünmeyin.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: