Muhteşem Kazanç Planını Ben Keşfettim (!)

Bir doğrudan satış şirketinde başarı için olmazsa olmaz üç unsura geçen hafta bakmıştık. Bunlardan biri de, kazanç planıydı. Bu sektörde, “muhteşem” bir kazanç planı denildiğinde farklı algılar vardır. Kimileri için muhteşem plan çok kısa sürede çok ama çok para kazandıran plandır, kimileri içinse kişisel satışları çok ödüllendiren ve ekip kurmayı ikinci plana bırakan bir plan. Kısacası, çok çeşitlidir burada algılar. Ben ne anlıyorum, bu hafta size onu anlatacağım.

Benim kazanç planımın beş temel özelliği vardır:

1) Adil Olması

Benim kazanç planım sahada başarılıları ödüllendirir, başarılı olmayanları ise ödüllendirmez. Ayrıca başarı kriterleri de, çok katlı pazarlamada genel kabul görmüş kurallara göredir ve açık bir biçimde tanımlanmıştır. Üyelerin geçici tökezleme hallerini mazur görür ama sürekli bir biçimde başarsız olanlara başarılı olanların ödüllerinden prim aktarmaz.

2) Şirketin Diğer Stratejileriyle Uyumlu Olması

Benim kazanç planım, şirketin diğer temel stratejilerine, örneğin hedeflenen nihai tüketici profili, ürün kategorileri, oluşturulmak istenen kurum kültürü gibi stratejileriyle uyum içindedir ve onlarla ters düşmez.

3) Amaçlanan Doğrudan Satışçı Profilinin Doğrultusunda Olması

Benim kazanç planım hem amaçlanan üye özelliklerini, hem de şirketin, satış teşkilatının içinden sivrilmesini istediği lider profilini dikkate alır. Arzu edilmeyen doğrudan satışçı ve/veya lider davranışını teşvik etmez.

4) Kazanç Olanaklarında Sınırsız Olması

Benim kazanç planım, belirlenmiş olan kariyer yolunu izleyenler için sınırsız bir gelir olanağı ve sürekli artan bir kazanç potansiyeli sunar. Grup performansı arttıkça, üyenin kazancı da daima artar.

5) Prim Ödemelerinde Kontrollü Olması

Benim kazanç planım, şirketin bütçelediğinin üzerinde bir prim ödemesi yapılmasını öngörmez. Toplam ödenebilir prim, şirketin cirosunun bir yüzdesi olarak belirlenir ve böylece de şirketin mali durumunu tehlikeye uğratacak herhangi bir durum ortaya çıkmaz.

Son bir not olarak, doğrudan satışta geçen yıllarım bana, “en iyi kazanç planı” diye bir şeyin olmadığını öğretti. Dahası, en yüksek primleri ödediğini iddia eden kazanç planlarının çoğu, aslında “en iyi” olmanın yanından bile geçemiyorlar. Benim için bir kazanç planının iyi olup olmadığını belirleyen, yukarıda sıraladığım beş kriteri ne ölçüde karşılıyor olduğudur.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

