2014: Doğrudan Satış Sektöründe Yeni Bir Sayfa

Bu haftanın yazısını, IMN’den Michelle Larter’a 2014′le ilgili sorduğum sorular ve kendisinin verdiği cevaplar oluşturuyor. Michelle Larter, firmalara dijital pazarlama hizmetleri veren IMN firmasının doğrudan satış sektöründen sorumlu Direktörü. Kendisinin, dokuz yılı sahada ekip liderliği olmak üzere 20 yılın üzerinde bir sektör deneyimi var.

2014’e gireli henüz birkaç hafta olmuşken, bu yılın doğrudan satış sektörü açısından nasıl geçeceğini düşünüyorsunuz?

2014, global sektör için çok iyi başladı. Herbalife, Belçika’da kendisine yöneltilen saadet zinciri suçlamalarını yerle bir eden bir davayı kazandı. Bu, elbette sektörün imajına olumlu katkı yapan bir husus. Buna ek olarak, özellikle de mobil tarafta ve sosyal medyada doğrudan satış sektörünü etkileyecek olan trendler de belirginleşmeye başladı.

2014’ü şekillendirecek trendler olarak neleri görüyorsunuz?

Geçen sonbaharda ABD Doğrudan Satış Derneği’nin konferansından edindiğim izlenimler ve sektörün yakından tuttuğum nabzı, bu yıl üç trendin yaygınlaşacağını bana söylüyor:

1) Sosyal medya, mesajların iletilmesinde bugünün mecrasıdır fakat Facebook’un doygunluğa ulaşması, gençlerin birbirleriyle iletişimlerinde Instagram, Snapchat, Pinterest gibi daha “özel” kanallara yönelmelerine yol açtı. Doğrudan satışçılar, güçlü ilişkiler kurabilmek ve en iyi sonuçları alabilmek için her bir kuşağın en çok zaman geçirdiği kanalları kullanmak zorundadırlar.

2) Doğrudan satışçılar, işlerini yürütürlerken iPad gibi tabletleri kullanıyorlar. Ev toplantılarında bunlarla sunum yapıyor, siparişlerini bunlarla veriyorlar. Kataloglar ve sipariş formları gibi basılı malzemeler giderek iyice elektronik olacak.

3) Pazarlama konusunda ciddi düşünen doğrudan satışçılar giderek daha yoğun olarak kendi sosyal sayfalarını kullanacak, Google Analytics kullanarak geri dönüşleri izleyecek ve müşteri kazanımı için Facebook graph kullanacaklardır.

Yeni kanallar ve iletişim mecraları açısından çok fırsat var gibi duruyor, değil mi?

Kesinlikle! Çoğu doğrudan satışçı için sorun, aynı anda birçok şapka giymek zorunda kalmaları ve pazarlama yapmaya zamanlarının kalmamasıdır. Burada önemli olan, doğrudan satışçıların müşterileriyle ve ekip üyesi adaylarıyla iletişimde doğru frekansı bulabilmektir. İletişimde düzenlilik ve istikrarla, müşteriler ve üye adayları bu iletişimi bekler hale gelirler ve gönderilen mesajla da bir bağ kurma ihtimalleri yükselir.

IMN olarak sizde 2014’te yeni olarak neler var?

2014 bizim için heyecan verici bir yıl olacak. Geçen yaz şirketimizi Reynolds and Reynolds satın almıştı. Kadromuzu genişleterek ve kaynaklarımızı artırarak, IMN’dek doğrudan satış sektörüne sunduğumuz pazarlama hizmetlerimizi ve dijital teknoloji desteklerimizi genişletiyoruz.

Bütün bu bilgiler için teşekkürler Michelle.

Ben teşekkür ederim Hakkı. Dilerim yeni yıl, doğrudan satış sektörü için başarılarla dolu geçer.

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: