Peki Ama Hangi Ürünlerle?

Bundan önceki bir yazımda, doğrudan satış şirketlerinin başarılı olmaları için üzerlerinde yükselmeleri gereken üç temel taşından söz etmiştim. Bunlardan biri de “ürün”dü. Konumuz olmadıkları için saadet zincirlerini bir yana bırakırsak, para kazanmak ve kazandırmak için ürün gerekli bize. Peki ama hangi ürünler doğrudan satışa daha uygundur ya da aslında, böyle bir ayırım var mıdır?

Bakalım…

Başlangıçtan beri doğrudan satış modeli atıl duran, ekonomiye katılamayan işgücünü harekete geçirmeyi hedeflemiştir. Bunların başında da kadınlar geldiği için, onların daha rahat satabildikleri, başkalarına daha kolaylıkla önerebildikleri güzellik ürünleri ve gıda takviyeleri, bu kanalda hep önemli bir yer tutmuştur.

Geçen zaman içinde bu işin sadece bir part-time uğraşıdan çok öte bir şey olabildiği görüldü. Full-time çalışmayı özendiren kazanç planları da bunu destekledi. Böylece doğrudan satış, erkeklerin de içinde giderek artan ölçüde yer aldığı bir mikro-girişimcilik modeli olarak karşımıza çıktı.

Birbirini destekleyen birçok dinamiğin aynı yönde çalışmasının sonucunda bugün, aklımıza gelen her mal ve hizmetin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılan bir kanal haline evrildi doğrudan satış.

Bu evrimin geldiği noktayı daha iyi gözünüzde canlandırabilmeniz için size dünyada çeşitli ürün kategorilerinden network marketing şirketi örnekleri vererek bu haftaki yazımı noktalayacağım. Yurtdışından verdiğim örneklerin birkaçı Türkiye’de de faaliyetteler. Bu kanaldan yararlanmak ya da yararlanmamak, birazdan göreceğiniz gibi aslında sadece patronların ve yöneticilerin vizyonlarına kalmış.

İç Giyim

İç giyim, özellikle de kadın iç giyimi doğrudan satış kanalından önemli ölçüde yararlanan bir kategori olmuştur hep. Mağazalarda bu ürünlerin alışverişini yapmaktan rahat etmeyenler için önemli bir olanaktır bu. İşte üç örnek: Charlotte, Florange, Intimo

Dış Giyim

İç giyimin yanında dış giyim de önemli avantajlar elde ettiği için doğrudan satışa yönelmekte. Hatta ünlü Jockey markası bile dış giyimde bu kanalı tercih ediyor: Captain Tortue, J.Hilburn ve Jockey, size bu kategoriden vereceğim örnekler.

Takı / AksesuarBu ürün kategorisinin neden doğrudan satışı seçtiğini sanırım açıklamaya bile gerek yok. Size birkaç örnek: Cristian Lay, Park Lane Jewelry, Origami Owl ve Stella & Dot

Mutfak Araç-Gereçleri / Yemek Pişirme Setleri

Bu alan, bizim de epey önceden beri aşina olduğumuz bir alan. Başarılı yerli doğrudan satış şirketleri gördük bu kategoride ama ne yazık ki uzun ömürlü olamadılar. Bakın, dışarıda kimler neler yapıyorlarmış: AMC, Cutco, Jamie at Home, Kitchen Fair, The Pampered Chef

Çikolata

Çikolata eğer kendisini kitlelere doğru anlatamadığından şikayet eden ürün kategorilerinin başında geliyorsa, elbette doğrudan satışı gündemine almalıydı. Dünya devleri Mars (Dove markasıyla) ve Lindt de böyle yaptılar: Dove Chocolate Discoveries, Lindt Chocolate RSVP

Dekorasyon / Ev Tekstili

Bu da bir başka ürün kategorisi, doğrudan satışta bir başka başarı alanı: Bellaroma, Celebrating Home, PartyLite

Emlakçılık

Aslında bu alanda öne çıkan çok sayıda doğrudan satış şirketi yok. Ama bir tanesi var ki, ondan söz etmemek olmaz: Keller Williams

Telekomünikasyon / İnternet

Birçok özelliğiyle, doğrudan satış modeli için mükemmel bir ürün grubu daha. Dünyada da bir çok başarılı girişim var bu alanda: 5Linx, ACN, Solavei, Talk Fusion

Elektrik / Doğal Gaz

Aynen telekomünikasyonda olduğu gibi abonelik esası üzerine çalışan bir kategori ve yine başarılı doğrudan satış örnekleri: Ambit Energy, Stream Energy, Utility Warehouse, Viridian

Yatırım / Hukuki Hizmetler / Sigortacılık

Sizinle en son tanıştıracağım ürün grubu, network marketing kavramıyla belki en son düşünebilecek bir grup. Ben başarılı örnekleri vereyim, kararınızı siz verin: Bright Peak Financial, Legal Shield, Primerica

Başta dedim ya, ürünlerinin satışı için bu kanaldan yararlanmak ya da yararlanmamak, sadece patronların ve yöneticilerin vizyonlarına kalmış bir konu…

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: