Bazıları Nasıl Başarılı Oluyor Peki?

Kendi ülkelerinde oldukça başarılı olan bazı doğrudan satış şirketleri nasıl oluyor da ülkelerinin dışında tökezleyebiliyorlar, birkaç hafta önce buna bakmıştık. Her bir olumsuz örneğin ardında ayrı ayrı nedenler var kuşkusuz. Ama yine de bu nedenler genel bazı başlıklar altında toplanabiliyordu.

Başarılı olmak için neler gerekli, bu hafta da gelin onlara bir göz atalım.

Partner Seçimi

Eğer pazarı açmak, ülke ofisini yönetmek yerli bir yatırımcıya bırakılacaksa, çok iyi bir araştırma yapılması şart. Eğer ana firmadaki yöneticiler yeni bir pazar hakkında çok fazla bilgi sahibi değilse, yatırımcı aradığını duyurup birden fazla adayla görüşmeler yapması, kendisine çok önemli bilgiler ve yararlar sağlar. İşe başladıktan sonra da ana firmanın denetleyeceği tek husus, asla o yatırımcının yıllık alım kotasını tutturup tutturmadığından ibaret olmamalıdır. Yanlış ortağın vereceği zararlar, bunun çok daha ötesinde olabilir.

Yönetici Seçimi

Şirket eğer kendi firmasını kurarak geliyorsa bir ülkeye, bu kez de ülkeyi doğru bir yöneticiye emanet ettiğinden emin olunması gereklidir. Hatta bazı örneklerde görüldüğü gibi eğer bir ortakla geliniyorsa dahi o ülkeye, yönetici seçiminde ana firma söz sahibi olmalıdır. Daha önce kurumsal yaşamda kendisini kanıtlamış, sektörel deneyimi olan bir kişi, ana firmadan görevlendirilecek bir yöneticinin “koçluğunda” çok başarılı sonuçlar verebilir. Ama seçilen ilk yönetici doğru kişi de olmayabilir. Böyle bir durumda da zaman geçirmeksizin değişiklik yapmak, en doğrusudur.

Kültürel ve Politik Duyarlılık

Doğrudan satış işi insanla başlayan, insanla yürüyen ve insanla büyüyen bir iş olduğuna göre, çok önemli bir konudur bu. Başarılı örnekler bu alana çok önem veriyorlar. Eğer uluslararası bir liderinizin ülkesinin yeni girdiğiniz ülkeyle politik bir takım sorunları varsa, uyarın onu. Eskiden kendi ülkesinde çok başarılı bir subay olduğunu söylemeyiversin! Unutmamalı ki her yeni şirket, yerel halk için bir kuşku kaynağıdır. Bu tür duyarlılıklar, o kuşkuyu giderip güveni sağlamada çok yararlı olurlar.

Yönetim – Denetim

Faaliyete geçildikten sonra, ana firmanın bir kulağı ve bir gözü daima açılan dış pazarlarda olmalıdır. Bundan kaçış yok! Bu işi hiçbir zaman klasik bir ihracat-ithalat işi olarak görmemek gereklidir. İnsan unsuru bu işin her yerindedir, bu da yakın denetimi zorunlu kılar.

Burada yazdıklarım, ülkeleri dışında da başarılı olan doğrudan satış şirketlerinin nelere dikkat ettiklerine dair bazı notlar. Bu notlar, elbette yurtdışına açılma planları olan Türk firmaları için de önemli. Yabancılar için olan doğrular, bizim firmalar için de geçerli!

Copyright © Doğrudan Satış Dünyası. Tüm hakları saklıdır.

Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: